Biserica si gnoza

Cum comand cărţi

1Va logati sau creati un cont nou.
2Adaugati un produs in cos si finalizati comanda.
3Beneficiati de transport gratuit pentru comenzi mai mari de 100 RON.

Pentru orice nelamuriri va stam la dispozitie la contact [ @ ] edituraherald.ro. Va multumim!

 

 

Program Showroom

Lu-Vi 9:00 - 17:30

Telefoane

0771-664-320, 021-3194060, 021-3194061

CREARE CONT

Nume complet

*

E-mail

*

Confirmare E-mail

*

Parola

*

Confirmare parola

*

Antispam ( 5 + 3 =)

*

Ati uitat parola?

*

Biserica si gnoza

Autor: francis c. burkitt francis c. burkitt
Colectia: FIAT LUX
Traducator: alexandru anghel


Pret catalog: 24,00 lei
20,40 lei

in stoc

Comenzi telefonice
021-319-40-60 / 0771-664-320
Interval orar: 9:00 - 17:00

Dintr-un anumit punct de vedere, problema cu care se confrunta ganditorul crestin din secolul al doilea este similara cu cea pe care o avem si noi de rezolvat astazi: cum sa exprimam in termeni potriviti lumii moderne mesajul evanghelic, care a fost propovaduit intr-o societate atat de indepartata de noi si atat de diferita ca perspectiva. Si, fara indoiala, nu ne confruntam doar cu o problema ce tine de cuvinte si nume sau de simpla adecvare a termenilor. Cum sa pastram valoarea "comorii", vazand ca "vasele din lut", in care a fost depozitata prima oara, sunt atat de nepotrivite si, in unele cazuri, uzate si sparte de trecerea timpului? Este aceeasi problema cu care s-au confruntat inainte oamenii din secolul al doilea, cand Evanghelia a fost transferata din Palestina in Europa si dintr-un mediu semit in civilizatia cultivata, stiintifica si filozofica a lumii greco-romane.

Aceasta carte este intr-un anumit sens controversata. Una din tezele ei principale a fost aceea de a sustine vechea perspectiva potrivit careia "gnosticii" au fost mai degraba crestini, fara indoiala eretici, dar eretici crestini, iar nu pagani cu cateva particularitati crestine. Pentru gnostici, figura lui Iisus Mantuitorul era centrala, iar intentia lor nu era atat de mult sincretista, pe cat era un efort de a realiza o reprezentare a lui Iisus si a "mantuirii" aduse de El intr-o forma ce putea fi acceptata de oamenii educati si cultivati. Cultura si educatia de atunci ne sunt straine, dar acest lucru nu ne invata decat ca efortul facut de catre gnostici este un efort pe care s-ar cuveni sa il facem si noi. Telul nu trebuie sa fie o statica perfectiune a formularii, care (daca este atinsa) nu inseamna decat osificare. Ceea ce este intr-adevar necesar este efortul de a exprima in propriul nostru grai magnalia Dei, intr-un limbaj care inseamna cu adevarat ceva pentru noi, chiar daca ar fi diferit de cuvintele sacre ale antichitatii.

 F. C. Burkitt

 

CUPRINS

 Prefata 7

 

CAP. I Introducere       13

1. Gnoza          15

2. Credintele crestine  timpurii   22

3. Apostolul Pavel        25

4. Problema Vechiului Testament          35

CAP. II  Gnosticismul filozofic  42

1. Astrologia     43

2. Soma sema   46

3. Magia           49

4. Cele doua tipuri de traditii gnostice    54

5. Valentin        56

6. Barbelo gnosticii       68

CAP. III  Scrieri gnostice egiptene        77

1. Pistis Sophia 81

2. Dumnezeu ostenindu se pentru om     94

3. "Mamona"    95

4. Aberamentho(u)       97

5. Cartile lui Ieou (Ieoa)           100

6. Basilide si Abrasax   103

CAP. IV A patra Evanghelie: mandeism si crestinism     109

1. Mandeenii    117

CAP. V  Biserica si Vechiul Testament  143

 

Anexa: Pistis Sophia  (fragmente)          171

Index general    184

ISBN: 978-973-111-057-8
Nr. pagini: 192
Cod bara EAN 13: 5948417200109
An aparitie: 2008
Format: 13 x 20 cm
Limba: Romana
Coperta: Policromie, carton laminat

Cei care au cumparat aceasta carte au mai cumparat si:

Galerie Media

francis c. burkitt

Francis Crawford Burkitt a fost educat la Harrow School si Trinity College. Studiaza mai intai...

SUS
Cos gol

INAPOI