Munca din spatele cortinei: interviu cu redactorii Herald - Blogul Editurii Herald - Editura Herald

Cum comand cărţi

1Va logati sau creati un cont nou.
2Adaugati un produs in cos si finalizati comanda.
3Beneficiati de transport gratuit pentru comenzi mai mari de 100 RON.

Pentru orice nelamuriri va stam la dispozitie la contact [ @ ] edituraherald.ro. Va multumim!

 

 

Program Showroom

Lu-Vi 9:00 - 17:30

Telefoane

0771-664-320, 021-3194060, 021-3194061

CREARE CONT

Nume complet

*

E-mail

*

Confirmare E-mail

*

Parola

*

Confirmare parola

*

Antispam ( 5 + 3 =)

*

Ati uitat parola?

*

×

Atenție

JUser: :_load: Utilizatorul cu ID-ul 13967 nu a putut fi încărcat

Blogul Editurii Herald

Descopera cartile care te transforma!

  • Acasă
    Acasă This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categorii
    Categorii Displays a list of categories from this blog.
  • Etichete
    Etichete Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggeri
    Bloggeri Search for your favorite blogger from this site.
  • Echipe de Blog
    Echipe de Blog Find your favorite team blogs here.
  • Autentificare
    Autentificare Login form
03
Mar

Munca din spatele cortinei: interviu cu redactorii Herald

Postat : în categoria: Interviuri
  • Font size: Larger Smaller
  • Imprimați

MUNCA DIN SPATELE CORTINEI EDITORIALE 

Editura Herald este una dintre cele mai cunoscute edituri din Romania in materie de spiritualitate, filozofie, religie si psihologie. 

Deoarece aceasta ne-a stranit interesul din ce in ce mai mult in ultima perioada, ne-am intrebat oare cum se desfasoara „munca din spatele cortinei”, oare prin cate schimbari si etape trece o carte pentru a ajunge produsul final cu care suntem obisnuiti, oare cate ore si cate persoane contribuie la realizarea unei carti care va influenta mai apoi un sector foarte mare de oameni.

 

[Interviu realizat de echipa Aimee.ro - material original http://bit.ly/1ojylTZ ]

Pentru Editura Herald raspund la astfel de intrebari, doi dintre editorii echipei, coordonatori de colectii si consilieri Herald: Gabriela Deniz si Alexandru Anghel.

1. Avand in vedere ca atat in zona psihologiei, cat si in cea a religiei exista o varietate de informatii, care este criteriul principal de selectie in momentul in care echipa editurii hotaraste sa publice o carte sau alta?

In primul rand, este foarte importanta calitatea lucrarii propuse. Apoi incepem sa privim cartea din perspectiva noastra, a editurii.

Se potriveste mesajului pe care dorim sa il transmitem publicului? In ce masura ar avea un impact asupra publicului nostru? Este genul de lucrare pe care publicul nostru ar citi-o cu placere sau este capabila sa trezeasca interes, sa schimbe idei, sa duca la dezbateri, sa provoace publicul? Cand ne adresam unui public specializat, este aceasta carte utila profesionistilor, aduce informatii noi si interesante?

Toate acestea sunt aspecte pe care le avem in permanenta in minte. Pana la urma, se poate spune ca selectia unei carti este un proces in care subiectivul conteaza foarte mult, mai ales ca ne construim colectiile cu pasiune.

2. Care sunt etapele prin care o carte ajunge sa fie aleasa si apoi publicata sub egida Editurii Herald?

b2ap3_thumbnail_gabriela_deniz_web.jpg

 

foto: Gabriela Deniz

Dupa selectia propriu-zisa urmeaza negocierea drepturilor de autor, traducerea, daca este cazul, corectarea, editarea si apoi publicarea. Fiecare carte, in functie de limba in care a fost scris originalul (daca este traducere), de complexitate si de subiect necesita un timp mai scurt sau mai lung de editare.

Astfel, fiecare titlu este vazut practic ca un proiect care intra in diferitele categorii generale: filozofie, psihologie, religie, istorie etc., ceea ce ne da posibilitatea sa il tratam ca atare, adica prin apelul la specializarile corespondente: diferiti colaboratori externi (profesori etc.), coordonatori de colectie si proprii editori.

3. Care este cu aproximatie perioada de timp pe care o acordati publicarii unei carti?

Incepand cu ideea initiala, poate trece un an, uneori chiar si mai mult, pana sa obtinem tot ce ne-am propus, sa avem forma finala a textului, sa avem o coperta adecvata, etc. Dupa care trimitem cartea la tipografie.

4. In ce masura putem vorbi de prezenta unei amprente personale in alegerea cartilor si in conturarea colectiilor Editurii Herald?

Intr-o mare masura! Asa cum explicam mai sus, de cele mai multe ori titlurile publicate ne reprezinta. Ne dorim sa aducem in atentia cititorilor romani carti utile si provocatoare, carti in urma carora ei sa fie inspirati sa caute mai mult, sa discute, sa intrebe. Daca un cititor imi transmite ca nu este de acord cu o anumita idee exprimata intr-o carte, inseamna ca i-a starnit curiozitatea, a citit-o si si-a pus probleme.

Ceea ce inseamna ca, probabil, a mai discutat aceste idei cu prietenii si apropiatii. Acesta este lucrul pe care dorim sa il stimulam: nu acumularea oarba a unor cunostinte, ci tocmai o cunoastere activa, bazata pe interes, intrebari, discutii, opinii personale.

Colectiile Editurii Herald sunt in mare parte expresia acestei dorinte de a stimula opinii, de a privi o problema din mai multe unghiuri, din cat mai multe puncte de vedere posibile.

5. Cum va simtiti avand in vedere ca sunteti primele persoane care aleg o carte ce poate influenta mentalul si comportamentul unui public numeros?

Cel mai bine ne simtim cand acest «public numeros» este animat de idei si isi doreste dezbateri, participa la lansari de carte si la evenimente publice pe diverse teme. In rest, creditul pentru influentarea mentalului apartine autorilor. Noi incercam sa selectam cei mai inspirati autori, chiar cu idei contrare.

Publicul decide ce autor ii place, ce i se potriveste.

6. Care dintre autorii pe care i-ati publicat pana acum v-au influentat la nivel personal? Care a fost cel mai mare beneficiu pe care l-ati avut pana acum in ceea ce priveste publicarea unei carti? Dar cea mai mare dificultate? 

b2ap3_thumbnail_alexandru_anghel_web.jpg 

foto: Alexandru Anghel

Toate cartile la care am lucrat ne-au influentat intr-un fel sau altul si ne bucuram ca nu am ramas niciodata indiferenti la ceea ce am citit.

Un beneficiu ce nu poate fi neglijat este sentimentul ca fiecare carte publicata, fiecare colectie creata reprezinta o caramida dintr-un edificu intelectual si spiritual interior manifestat indirect, prin ideile diferitilor autori publicati in cadrul proiectelor editoriale la care ne aducem zilnic contributia.

Redactia a devenit astfel un teren propice pentru a discuta idei care avanseaza travaliul editorial si pentru a aduce in prim plan noi provocari.

7. Ce doriti sa le transmiteti cititorilor?

Dorim sa multumim cititorilor pentru felul in care ne sustin si le promitem noi si noi titluri fascinante si incitante. De asemenea, am vrea sa ii incurajam sa incerce autori noi si noile colectii, cum este <<Alter Ego>>, in care vor gasi lecturi surprinzatoare.

 

Ultima modificare :

Galerie Media

Comentarii

SUS
Cos gol

INAPOI