Meditatia in viata de zi cu zi - Blogul Editurii Herald - Editura Herald

Cum comand cărţi

1Va logati sau creati un cont nou.
2Adaugati un produs in cos si finalizati comanda.
3Beneficiati de transport gratuit pentru comenzi mai mari de 100 RON.

Pentru orice nelamuriri va stam la dispozitie la contact [ @ ] edituraherald.ro. Va multumim!

 

 

Program Showroom

Lu-Vi 9:00 - 17:30

Telefoane

0771-664-320, 021-3194060, 021-3194061

CREARE CONT

Nume complet

*

E-mail

*

Confirmare E-mail

*

Parola

*

Confirmare parola

*

Antispam ( 5 + 3 =)

*

Ati uitat parola?

*

Blogul Editurii Herald

Descopera cartile care te transforma!

  • Acasă
    Acasă This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categorii
    Categorii Displays a list of categories from this blog.
  • Etichete
    Etichete Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggeri
    Bloggeri Search for your favorite blogger from this site.
  • Echipe de Blog
    Echipe de Blog Find your favorite team blogs here.
  • Autentificare
    Autentificare Login form
13
Sep

Meditatia in viata de zi cu zi

Postat : în categoria: Noutati Herald
  • Font size: Larger Smaller
  • Imprimați

Fiecare muzician interpreteaza game. Cand incepeti sa studiati pianul, acesta este primul lucru pe care il invatati si niciodata nu o sa incetati sa le executati. Chiar si cei mai celebri pianisti concertisti din lume continua sa execute game. Este o abilitate de baza, pe care nu ne putem permite s-o lasam sa rugineasca.

 

Fiecare jucator de baseball executa lovituri simple cu bata de baseball. Acesta este primul lucru care se invata in Liga Juniorilor, si aceasta practica nu inceteaza niciodata. Fiecare joc din World Series incepe cu executarea loviturilor simple de bata. Abilitatile de baza trebuie sa ramana intotdeauna foarte riguroase si precise. Meditatia in postura sezanda constituie cadrul in care meditatorul practica abilitatile sale fundamintale. Partida pe care meditatorul o joaca este chiar experienta vietii sale, iar instrumentul la care canta este propriul sau aparat senzorial. Chiar si meditatorul cel mai experimentat continua sa practice meditatia in postura asezat, datorita faptului ca in acest fel isi armonizeaza si isi rafineaza abilitatile mintale de care are nevoie pentru a-si juca propria sa partida. Nu trebuie sa uitam, totusi, ca meditatia in postura asezat nu constituie in sine o partida. Ea este practica. Partida in cadrul careia toate aceste abilitati fundamintale trebuie sa fie aplicate este partea de existenta experientiala personala. Meditatia care nu este aplicata in viata de zi cu zi este sterila si limitata.

 

Scopul Meditatiei Vipassana nu este nici mai mult, nici mai putin, decat acela al transformarii radicale si permanente a intregii voastre experiente senzoriale si cognitive. Ea este menita sa revolutioneze intreaga voastra experienta de viata.

 

 

Acele perioade de practica in postura asezat reprezinta momente alocate insuflarii de noi obiceiuri mintale. Sunt momentele in care invatati noi modalitati de a simti si intelege senzatiile. Sunt momentele in care va dezvoltati noi metode de a trata gandirea constienta, si noi moduri de participare la graba neincetata a propriilor voastre emotii. Aceste noi comportamente mintale trebuie sa se regaseasca si in celelalte aspecte ale vietii voastre.

 

b2ap3_thumbnail_sunriseyoga-antonioguillem.jpg

 

In caz contrar, meditatia ramane ceva uscat si zadarnic, ramane doar un segment teoretic al existentei voastre ce nu are legatura cu restul. Este esential sa se faca un efort pentru ca aceste doua segmente sa se conecteze intre ele. O anumita influenta se va manifesta in mod spontan, insa procesul va fi lent si nesigur. Este foarte probabil sa ramaneti cu sentimentul ca nu veti ajunge nicaieri si sa renuntati la acest proces, considerandu-l neprofitabil.

 

Unul dintre cele mai memorabile evenimentele ale „carierei” voastre de meditatie, este momentul in care va dati prima data seama ca meditati in timpul unei activitati perfect normale. De exemplu atunci cand conduceti pe autostrada, sau cand duceti gunoiul, cand dintr-o data starea de meditatie se porneste de la sine. Aceasta neplanificata debordare a aptitudinilor pe care cu atata grija le-ati cultivat, este o adevarata bucurie. Aceasta va deschide o mica fereastra catre viitor. Va permite sa aruncati o scurta privire spontana asupra a ceea ce inseamna cu adevarat practica. Posibilitatea va frapeaza atat de tare, incat aceasta transformare a constiintei ar putea deveni de fapt o caracteristica permanenta a experientei voastre. In acel moment realizati ca v-ati putea petrece de fapt tot restul zilelor separati de zarva debilitanta a propriilor obsesii, nemaifiind urmariti nebuneste de propriile nevoi si de propria lacomie. Ati gustat putin din ceea ce inseamna faptul de a sta deoparte si a urmari tot ceea ce se intampla. Este un moment magic. Insa aceasta viziune este in pericol sa ramana neimplinita, cu exceptia cazului in care sunteti foarte hotarati sa continuati acest proces. Cel mai important moment al meditatiei este acela in care va ridicati de pe perna de meditatie. Atunci cand sesiunea de practica s-a incheiat, puteti sari si uita totul, sau puteti sa duceti cu voi aceste abilitati si in ceea ce priveste restul activitatilor voastre. Este extrem de important sa intelegeti ce este meditatia.

 

Meditatia nu este o postura speciala si nu este doar un set de exercitii mintale. Meditatia inseamna cultivarea atentiei constiente si, o data cultivata, inseamna punerea in aplicare a acestei atentii constiente.

 

Insa nu e nevoie sa stati asezati pentru a medita. Puteti medita in timp ce spalati vasele. Puteti medita cand sunteti la dus, sau va dati cu rolele, sau scrieti scrisori. Meditatia inseamna constientizare (awareness) si aceasta trebuie sa fie aplicata in fiecare activitate a vietii. Acest lucru nu este usor.

Noi cultivam in mod specific constientizarea prin postura asezat intr-un loc linistit, pentru simplul fapt ca aceasta este modalitatea cea mai usoara de a face acest lucru. Meditatia in miscare este mai dificila. Meditatia in mijlocul activitatilor nebunesti si zgomotoase este inca si mai grea. Iar meditatia in mijlocul activitatilor intens egoiste, cum ar fi idilele romantioase sau certurile, este cea mai inalta provocare. Incepatorul va avea de-a face cu o multime cu activitati mai putin stresante.

 

b2ap3_thumbnail_sunrise-hands.jpg

 

Cu toate acestea, scopul final al practicarii meditatiei ramane in continuare acelasi: a ne construi o concentrare si o constientizare atat de puternice, incat acestea sa ramana de neclintit in ciuda tuturor presiunilor vietii traite in societatea noastra contemporana. Viata ofera multe provocari, iar practicantul serios al meditatiei se plictiseste foarte, foarte rar.

Aducerea meditatiei in cadrul evenimentelor din viata de zi cu zi nu este un proces foarte simplu. Incercati sa faceti acest lucru si veti vedea. Punctul de tranzitie dintre sfarsitul sesiunii de meditatie si inceputul „vietii reale”, reprezinta un salt foarte mare. E prea mare pentru majoritatea dintre noi - pentru ca descoperim ca toata linistea si concentrarea noastra s-au evaporat in cateva minute, lasandu-ne nu neaparat mai bine decat inainte. Pentru a acoperi aceasta prapastie, buddhistii, de-a lungul secolelor, au conceput o serie de exercitii dedicate facilitarii acestei tranzitii. Ei iau aceasta tranzitie si o impart in pasi mai mici. Fiecare pas poate fi practicat de unul singur.

 

Ultima modificare :

Galerie Media

mindfulness_pe_intelesul_tuturor

Mindfulness pe intelesul tuturor

Cu mai mult de un sfert de milion de exemplare vandute, Mindfulness pe intelesul tuturor este...

30,00 lei

bhante henepola gunaratana

  Venerabilul Bhante Henepola Gunaratana a fost hirotonit calugar budist la varsta de doisprezece ani in Malandeniya, Sri Lanka. In 1947, in Kandy, la varsta de douazeci de ani, i-a fost...

MINDFULNESS

Comentarii

SUS
Cos gol

INAPOI