hui hai

Cum comand cărţi

1Va logati sau creati un cont nou.
2Adaugati un produs in cos si finalizati comanda.
3Beneficiati de transport gratuit pentru comenzi mai mari de 100 RON.

Pentru orice nelamuriri va stam la dispozitie la contact [ @ ] edituraherald.ro. Va multumim!

 

 

Program Showroom

Lu-Vi 9:00 - 17:30

Telefoane

0771-664-320, 021-3194060, 021-3194061

CREARE CONT

Nume complet

*

E-mail

*

Confirmare E-mail

*

Parola

*

Confirmare parola

*

Antispam ( 5 + 3 =)

*

Ati uitat parola?

*

hui hai

Maestrul Hui Hai (in japoneza, Hyakujo Ekai), cunoscut drept "Marea Perla", a fost urmasul intru dharma al lui Ma Tsu, un eminent descendent spiritual al celui de-al saselea patriarh, Hui-Neng. Hui Hai a fost unul dintre maestrii cei mai pretuiti din perioada clasica a Zenului chinez. El a transmis invatatura lui Buddha discipolului sau Huang Po care a inaugurat doua traditii ce exista si in ziua de azi: Zenul Rinzai si Zenul Obaku.

Hui Hai a fost acela care a stabilit reguli pentru templele zen, creand astfel stilul de viata monastic ce a delimitat in mod radical Zenul chinez de predecesorul sau indian, insistand in mod special asupra faptului ca un calugar nu trebuie sa depinda de nimeni pentru a se intretine. Hui Hai a fost cel care a permis Zenului sa supravietuiasca fara mari pierderi marii proscrieri a budismului din anul 840, sustragandu-se astfel acuzatiei imperiale de parazitism.

"O zi fara munca - o zi fara mancare", a fost maxima lui Hui Hai. El a exprimat-o catre sfarsitul vietii sale, cand discipolii i-au ascuns uneltele pentru a-l impiedica sa-si continue munca grea de la camp. Aceasta fraza a avut o influenta determinanta asupra istoriei Zenului, nu numai pentru semnificatia ei sociala, ci si pentru ca exprima dimensiunea exacta a unei invataturi transmise.

Aceasta invatatura transmisa a pus de fapt bazele unei practici ce nu depinde nici de supunerea fata de altul, nici de lupta cu sine. Aceasta este cauza pentru care regulile lui Hui Hai au fost venerate de catre toti patriarhii, caci numai intelegandu-le semnificatia se poate trai in acord cu spontanul.

"Marea Perla" a scris tratatul intitulat Poarta esentiala spre Adevar prin Iluminare spontana; aici, Maestrul da interpretarea corecta a doctrinei Mahayana asa cum a fost lasata de Buddha, si care consta in a elibera mintea de toate atasamentele sale - nu numai fata de lucrurile exterioare iluzorii ci si de insasi iluzia evitarii lor - pentru a ramane in starea in care nimic nu e admis sau respins.

Cand Hui Hai propovaduia invatatura Trezirii Spontane, el preda doctrina, scopul, substanta si functiunea ei; astfel, invatatura sa consta nu numai in interpretarea justa si intelegerea corecta a teoriei ci si in realizarea practica a substantei si functiunii, care sunt cele doua aspecte esentiale ale iluminarii complete. Cu alte cuvinte, el a propovaduit adevarata Dharma inerenta fiecarui om si care nu vine din afara.

Marea Perla isi indemna cu insufletire ascultatorii sa nu-si lase mintile sa zaboveasca nicaieri, si in acelasi timp sa se fereasca de inchipuirea ne-ramanerii nicaieri, pentru ca in felul acesta o stare de atotpatrunzatoare puritate si limpezime sa se iveasca de la sine. Insa (adeptul) nu trebuie sa adere nici chiar la aceasta stare pura, pentru ca astfel sa-si desprinda mintea de toate relativitatile si sa atinga realizarea "tariei rabdatoare a Increatului", care e conditia esentiala a iluminarii complete. Invatatura Maestrului a urmat intocmai "modelul" lasat de Buddha, care, in Sutra Iluminarii Desavarsite, a spus ca ucenicii sai trebuie sa se fereasca neincetat de toate iluziile, inclusiv de ideea de a se feri de iluzii, astfel incat sa stearga complet orice urma de subiect si de obiect, pana ce nu va mai ramane nimic de evitat - caci doar atunci Iluminarea (bodhi) poate aparea pe deplin.

SUS
Cos gol

INAPOI